DLHÝ DOJAZD A PLNÉ NABITIE ZA NOC. JAGUAR I-PACE BÚRA VŠETKY MÝTY O ELEKTROMOBILOCH

Elektromobily sú čoraz obľúbenejšou formou prepravy. Majú nízke prevádzkové náklady, dobíjať ich môžete aj v pohodlí domova, do ovzdušia nevypúšťajú škodlivé emisie a ponúkajú jedinečný zážitok z jazdy.

Autá „na baterku“ však majú aj viacero nevýhod, ktoré odrádzajú potenciálnych vlastníkov. Inžinieri a konštruktéri spoločnosti Jaguar ale roky poctivo pracovali na tom, aby ich vôbec prvý elektromobil na tieto výhrady zareagoval.

V nasledujúcom článku vám predstavíme päť bežne popisovaných nevýhod elektromobilov, ktoré pre Jaguar I-PACE neplatia.


1. Obmedzený dojazd

Potenciálni vlastníci elektromobilov azda najviac váhajú nad maximálnym dojazdom, ktorý býva pri elektromobiloch väčšinou nižší než pri automobiloch na zaužívanejšie pohonné hmoty. Portál Carbuyer odhaduje, že väčšina elektromobilov má maximálny dojazd na úrovni 200 míľ (321 kilometrov).

Jaguar I-PACE ale podľa Svetovej harmonizovanej testovacej procedúry ľahkých vozidiel (WLTP) poskytuje pri úplnom nabití dojazd až 470 kilometrov, čo je porovnateľné s bežnými autami a medzi elektromobilmi ide o nadštandardnú hodnotu.


2. Málo priestoru

Automobily na elektrickú energiu sú stále pomerne mladou súčasťou trhu, a aj preto je väčšina z nich dvojsedadlová a poskytuje malý, ba až žiadny batožinový priestor.

Jaguar však svoj prvý elektromobil od začiatku konštruoval ako navonok kompaktný, ale vo vnútri priestranný SUV crossover. Pohodlne sa v ňom preto odvezie aj päťčlenná rodina.

Čo sa týka batožinového priestoru, model I-PACE disponuje zadným úložným priestorom s objemom 656 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa jeho objem vyšplhá až na 1453 litrov. Menšie príslušenstvo môžete uložiť aj do prednej úložnej priehradky, ktorá sa nachádza pod kapotou a ponúka 27 litrov dodatočného úložného priestoru.





3. Rýchlosť nabíjania

Váhanie nad kúpou elektromobilu často sprevádza aj strach z dlhého a príliš častého nabíjania akumulátora. Jaguar I-PACE je však dodávaný spolu s praktickou 7,4 kW nabíjačkou, ktorá pri použití bežnej domovej zásuvky v priebehu noci nabije vozidlo na dojazd 60 kilometrov.

Ak si ale zaobstaráte a necháte doma nainštalovať schválený nástenný nabíjací box Jaguar, nabijete vozidlo už v priebehu hodiny na 35 kilometrov a celonočné nabíjanie vám poskytne plný dojazd.





Po celom Slovensku sa navyše rozvíja sieť kompatibilných nabíjacích staníc, na ktorých už za hodinu nabíjania získa I-PACE dojazd 270 kilometrov. Stanice môžete vyhľadať pomocou navigácie alebo mobilnej aplikácie Jaguar InControl Remote.


4. Opotrebovanie akumulátora

Web Conserve Energy Future označuje za jednu z nevýhod elektromobilov častú nutnosť výmeny akumulátora. Podľa informácií na webe potrebuje priemerný elektromobil výmenu akumulátora raz za tri až desať rokov.

Konštruktéri Jaguaru ale do modelu I-PACE vložili moderný lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 90 kWh, ktorý je navrhnutý tak, aby mal najdlhšiu možnú životnosť. Pri správnej údržbe vozidla môže akumulátor Jaguaru I-PACE bez väčších problémov fungovať po dobu desiatich rokov.

Z hľadiska zachovania čo najdlhšej životnosti vám odporúčame nabíjať akumulátor na 80 percent kapacity.





5. Ticho

Elektromobily sú mimoriadne tiché a pri nízkych rýchlostiach nevydávajú takmer žiadne zvuky. Tichosť je pre šoféra a spolujazdcov sediacich v interiéri jedinečným luxusom, avšak pre niektorých účastníkov cestnej premávky môže byť hrozbou.

Vžite sa napríklad do pozície zrakovo postihnutého chodca, ktorý sa orientuje podľa sluchu a chce vkročiť na prechod pre chodcov.Inžinieri spoločnosti Jaguar sa niekoľko rokov snažili minimalizovať riziko možných nehôd, vyplývajúcich z tichosti elektromobilu.





Model I-PACE preto vybavili unikátnym Systémom výstražných zvukových upozornení (AVAS), ktorý pri rýchlosti do 20 kilometrov vydáva upozorňujúce zvuky. Okoloidúci ich zachytia, ale posádka vo vnútri vozidla si môže naďalej vychutnávať vzácne ticho.


Nový čisto elektircký Jaguar I-PACE pritom môžete mať už od 77 572 eur. Pozrite si ponuku a zostavte si svoj vlastný model.