Novinky

NOVÝ JAGUAR F-TYPE SVR SUPERŠPORT DO KAŽDÉHO POČASIA

Nový model Jaguar F-TYPE SVR je prvý Jaguar SVR vyvinutý tak, aby využil plný potenciál ľahkého hliníkového športového vozidla a zároveň si udržal každodennú praktickosť. Jaguar F-TYPE SVR je superauto do každého počasia s maximálnou rýchlosťou 322 km/h.

Vozidlá F-TYPE SVR Coupé a Convertible s pohonom všetkých kolies sú ešte výkonnejšie, ľahšie, využívajú vylepšený podvozok a pohonné ústrojenstvo a adaptívnu dynamiku a poskytujú tak výkon superauta vo všetkých podmienkach s neprekonateľným zážitkom z jazdy. Zvýšenie výkonu prepĺňaného motora Jaguar V8 s objemom 5,0 litrov na 575 koní a krútiaceho momentu na 700 Nm dáva modelu F-TYPE SVR akceleráciu z 0 na 100 km/h iba za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť verzie Coupé je 322 km/h, verzia Convertible poskytuje 314 km/h. F-TYPE SVR je najrýchlejším a najvýkonejším sériovo vyrábaným vozidlom Jaguar, no optimalizácia všetkých prvkov, od kalibrácie systému pohonu všetkých kolies cez ventily v tlmičoch až po šírku pneumatík, zabezpečuje poddajnosť a použiteľnosť športového vozidla aj na každodenné účely.

Vylepšenia pohonného a prevodového ústrojenstva sa spájajú s úpravami podvozku. Tieto zmeny sú navrhnuté tak, aby dynamické schopnosti SVR dotiahli na ďalšiu úroveň a poskytli tak ultimatívnu agilnosť, presnosť, ovládanie a odozvu podvozka, ale zároveň zachovávajú pohodlie jazdy z modelu F-TYPE a neodmysliteľný dvojitý charakter – použiteľnosť a komfort pri každodennom používaní vozidla ostali zachované.

VÝNIMOČNÝ BRZDNÝ VÝKON

Štandardnou výbavou je brzdový systém Jaguar Super Performance s veľkými prednými a zadnými brzdovými kotúčmi s priemerom 380 mm a 376 mm. Model F-TYPE SVR však možno voliteľne vybaviť brzdovým systémom Jaguar Carbon Ceramic Matrix. Tento systém obsahuje ešte väčšie kotúče s priemerom 398 mm a 380 mm a šesťpiestikové a štvorpiestikové monoblok strmene a poskytuje výnimočný brzdný výkon s mimoriadnou odolnosťou proti vädnutiu brzdového účinku.

Systém predpĺňania bŕzd zaručuje konzistentný chod pedálu pri každom jednom zastavení. Širšie a špeciálne vyvinuté pneumatiky rozmmerov 265/35/ZR20 a 305/30/ZR20 poskytujú mimoriadnu priľnavosť bez vplyvu na pohodlie a kultivovanosť jazdy. Ponuka kovaných hliníkových diskov 9J a 11J dáva každému vozidlu úsporu hmotnosti až 13,8 kg, čo je zníženie hmotnosti presahujúce vývojové ciele. Otvorený dizajn lúčov diskov zlepšuje chladenie bŕzd. Exkluzívne pre F-TYPE SVR sú k dispozícii kolesá Coriolis vo farbe Satin Technical Grey alebo Gloss Black a pre modely vybavené brzdovým systémom CCM kolesá Maelstrom s leštenou úpravou Satin Black.

INTERIÉR ŠITÝ NA MIERU

Interiér šitý na mieru charakterizuje exkluzívna úprava a systémy infozábavy podporujúce najnovšie nositeľné technológie a robia model F-TYPE SVR ešte žiadanejším. Výkon modelu F-TYPE SVR nie je vykúpený zníženým komfortom. Kabína získala sedadlá SVR Performance nastaviteľné v 14 smeroch s čiernou kožou Jet s charakteristickým vzorom Lozenge Quilt, kontrastným prešívaním a mikrovláknami a hlavovými opierkami s logom SVR. Zákazníci si tiež môžu zvoliť kožu vo farbe Siena Tan alebo Red. Volant SVR pokrytý čiernou kožou Jet a vo voliteľnej výbave čiernou kožou Jet a velúrom obsahuje čierne lakované vonkajšie lúče a kontrastné prešívanie v jednej z ponuky štyroch farieb.

Unikátne páčky radenia z anodizovaného hliníka sú oproti ostatným modelom F-TYPE zväčšené a robia tak radenie rýchlostných stupňov ešte intuitívnejším. Rozloženie „jeden plus jeden“ zamerané na vodiča je vylepšené velúrovým povrchom prístrojového panela a stredovej konzoly. Zákazníci, ktorí si zvolia kožený interiér vo farbe Siena Tan alebo Red, získajú úplné obloženie prístrojového panela kožou. Systémy infozábavy InControl Touch a In- Control Touch Plus poskytujú osempalcové kapacitné dotykové obrazovky, intuitívne používateľské rozhrania a ostré a jasné zobrazenie 3D máp a ponúkajú audiosystémy s priestorovým zvukom Meridian 380 W, respektíve Meridian 770 W.

Model F-TYPE SVR je prvý Jaguar SVR a najrýchlejší F-TYPE v histórii
Divízia spoločnosti Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations vyvinula vozidlo tak, aby bolo ľahšie, rýchlejšie a výkonnejšie, ale zachovalo si ovládateľnosť a použiteľnosť na každodenné účely
Prepĺňaný motor V8 s objemom 5,0 litra poskytuje výkon 575 koní a krútiaci moment 700 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť verzie Coupé je 322 km/h
Aerodynamický balík výbavy obsahuje predný nárazník a difúzor, plochú podlahu a aktívne zadné krídlo a zadný difúzor z uhlíkových vlákien
Upravený podvozok ponúka nové tlmiče a stabilizátory, širšie pneumatiky, ľahké 20-palcové kované disky a nové pevnejšie zadné závesy kolies
Výfukový systém z titánu a zliatiny niklu ponúka ešte cieľavedomejší a ostrejší zvuk a zároveň vozidlu ušetrí 16 kg hmotnosti
Unikátne sedadlá SVR so vzorom Lozenge Quilt, panel prístrojov a stredová konzola pokryté velúrom, volant SVR a páčky radenia z anodizovaného hliníka
Na mieru prispôsobená kalibrácia prevodovky Quickshi a systémov elektrického posilňovača riadenia, adaptívnej dynamiky, rozdeľovania krútiaceho momentu, dynamického riadenia stability a pohonu všetkých kolies
Voliteľný brzdový systém Carbon Ceramic Matrix (CCM) poskytuje mimoriadnu odolnosť proti vädnutiu brzdového účinku aúsporu21kgneodpruženejhmotnosti
Celková úspora hmotnosti vozidla 25 kg oproti modelu F-TYPE R AWD a až 50 kg s voliteľnou výbavou brzdového systému CCM, strešného panelu z uhlíkových vlákien a balíka ďalších prvkov z uhlíkových vlákien
Model F-TYPE SVR sa na základe objednávok zákazníkov začne dodávať v lete 2016 (v závislosti od trhu)

Zdroj: Jaguar